Námořní přeprava je tradičním způsobem přepravy zboží hlavně v interkontinentálním obchodě. Je využívána i při kontinentální směně při využití tzv. pobřežní plavby.
Je levněší, ale zároveň několikrát časově delší než letecká přeprava. Je využívána pro téměř všechny druhy zboží – kusové, hromadné, nadrozměrné, sypké, tekuté, rolující atd.
Fenoménem pro kusové zboží se stala v posledních 20-30 letech kontejnerová přeprava, která nabízí možnosti pro celokontejnerové i tzv. sběrné zásilky do všech koutů Světa.
Dopravní a doplňující služby jsou nedílnou součástí každého obchodu se zbožím.
Tvoří přibližně 5 – 15% z konečné ceny zboží. Mohlo by se tedy zdát, že problematika dopravy není pro úspěšný obchod až tak závažnou položkou.
V praxi však opak bývá pravdou. Větší objemy, vzdálenější a problémová teritoria pro dodání a další aspekty mohou zamýšlený obchod velmi znesnadnit, prodražit a také někdy zcela znemožnit.
Na první pohled velmi výhodná prodejní cena nějakého zboží v určitém teritoriu, které obchodník navštíví, mu dává na první pohled naději na zdánlivě snadný a velký zisk. Teprve po důkladném a s odborníky konzultovaném seznámení se s problematikou přepravy uvažovaného obchodu se však ukáže, co je reálné a co není. Výsledná kalkulace a podmínky přepravy jsou pro mnohé potom velkým překvapením.
Všeobecně lze vypracovat pro všechny druhy dopravy a jí doplňujících kroků tuto osnovu:
Plná verze obsahuje:
Vzor poptávky pro námořní přepravu, který obsahuje všechny informace, které potřebuje poskytovatel služby k tomu, aby mohl tuto přepravu nabídnout.
Pro zobrazení plné verze segmentu je nutné se přihlásit. Pokud ještě nejste členem AP, zaregistrujte se.
Designed by Pavel Podolský - Powered by Wordpress
Copyright © 2016 Asociace procurementu. All rights reserved.