Tato komodita zahrnuje kompletní organizaci eventů, konferencí a společenských akcí. Skládá se z jednotlivých dílčích služeb, jako jsou:
Základním pilířem pro organizování jakékoliv společenské akce je catering.
Zajištění cateringu již dávno není pouze o poskytování gastronomických služeb, které jsou sice stále na prvním místě, ale je to i o poskytování nezbytných doplňkových služeb, které dělají akci společenskou záležitostí. Jedná se o kombinaci dodávek (jídla, pití) a služeb s tím spojených. Čím dál víc společností (zákazníků) využívá kompletní služby cateringových firem, především jejich služby tzv. „na klíč“. Šetří tím čas s organizací akcí, která skutečně není jednoduchá, ale především berou na sebe veškerou zodpovědnost s perfektním zajištěním celé akce.
Historický vývoj komodity
Jako všechny ostatní komodity, i catering zaznamenal v poslední době svůj zásadní vývoj. Lidi začínají mít větší povědomí o „zdravých“ a „nezdravých“ potravinách, díky větší informovanosti a rozvoji cestovního ruchu proniká k nám čím dál víc zahraničních vlivů jednak ve vaření, tak i dovozu nových potravin, nebo receptů. Mění se i způsob přípravy jídel, co souvisí s rychlým nárůstem nových a moderních technologií a postupů. Na našem stravování má nemalý podíl i náš momentální způsob života a životní styl (sedavý způsob zaměstnání, stres, využití volného času apod.), kterému musí být přizpůsoben i přísun vhodných a kvalitních potravin. S novinkami je potřeba se rychle ztotož a velmi aktivně na ně reagovat.
Základní předpoklady pro úspěšné zoorganizování akcí
Jasné a komlexní zadání požadavku klienta, kde je nutná specifikace veškerých detailů plánované akce, analýza potřeb a možností klienta, hlavně finančních.
Vhodně zvolená úroveň zajišťované akce – musí odpovídat adekvátní cílové skupině z hlediska skladby jídla, společenských prostor, doprovodního programu, případných dárků , tzn. vhodná volba celkového designu.
Rozdělení a způsoby organizování akcí
Způsob organizování jkaždé akce vychází z její hlavní myšlenky, nebo-li podstaty akce.
Podle zvoleného typu akce se zvolí í forma stolování :
Typ akce v návaznosti na cílovou skupinu – skladba účastníků podle :
Místo uskutečnění akce – vybíráme v návaznosti na typ akce.
Např. u organizace koncertu je jasně daná návaznost na klasickou koncertní síň, občerstvení je pak nutné zorganizovat v přilehlých prostorách, tzn. volíme romantičtější dekorace, bílé klasické ubrusy, personál v bílo-černém oblečení, dekorace např. ve stylu koncertu – káva se stylových karafách, stylový mobiliář, hostesky ve stylových kostýmech atd.
U organizace koncertu v nových, nezvyklých prostorách (např. z důvodu obsazeného koncertního sálu, finanční důvody), je nutné si prověřit dobrou akustiku, odpovídající zázemí pro účinkující, možnost ozvučení, u konferencí možnost umístění např. tlumočnické kabiny, zda je tam požadovaný internet, zda tam nevypadává signál atd.
Úroveň akce
Jiný způsob podávání občerstvení je např. pro sportovce, nebo rodiny s dětmi, kde se podává občerstvení např. po celodenní sportovní akci. Zde je velmi vhodné podávat občerstvení přímo venku u sportovišť a zvolit „fast foodový“ typ občerstvení, nebo využít oblíbené venkovní grilování.
Podávání a servírování cateringu pro skupinu top a middle managementu – zde je vhodné zvolit atraktivní „pochoutky“ typu ústřice, ev. zvolit některou z vyhlášených zahraničních kuchyní.
Nejrozšířenejším způsobem je podávání jídla formou rautu – důležitý je výběr, uspořádání a prostírání stolů (rautových stolků), nutná dokonalá příprava logistiky celé akce.
Smluvní podmínky a ceny
Vše je nutné ošetřit na začátku v zadávací dokumentaci, u neznámého dodavatele je vhodné si prověřit pár referencí.
SWOT analýza
Před celou akcí je dobré udělat si tzn. SWOT analýzu – je to univerzální analytická technika, zaměřená na zhodnocení vnitřních a vnějších faktorů, ovlivňujících úspěšnost organizace nebo nějakého konkrétního záměru, např. nového produktu či služeb.
Zajištění dalších doprovodních služeb dle požadavku zákazníka je součástí plné verze:
Plná verze dále obsahuje:
Pro zobrazení plné verze segmentu je nutné se přihlásit. Pokud ještě nejste členem AP, zaregistrujte se.
Designed by Pavel Podolský - Powered by Wordpress
Copyright © 2016 Asociace procurementu. All rights reserved.